Granat, owoc

Dieta ryżowa – ryż na pierwszym miejscu

Dieta ryżowa to dieta, która na pierwszym miejscu listy składników naszego menu stawia ryż. Dlaczego akurat ryż?

Otóż ryż jest uznawany przez osoby odchudzające się jako produkt, który jest lekko strawny, a więc nieobciążający nasz organizm. Będąc na tej diecie nie czujemy się głodni. Z racji tego, że ryż jest bardzo sycący, mamy również więcej energii. Dieta ryżowa dostarcza w przybliżeniu 1000 kcal. W przełożeniu na wagę, pozwala uzyskać wynik na poziomie 1 kilograma tygodniowo mniej.

Dieta ryżowa – dieta jednoskładnikowa z ryżem na czele

Mówiąc „dieta ryżowa” w tym momencie myślimy o diecie, której podstawę stanowi zarówno biały ryż jak brązowy ryż, z większym naciskiem na ten drugi.
Jest to dieta, która działa oczyszczająco na nasz organizm (pod warunkiem, że trzymamy się wszystkich jej zasad). Będąc zainteresowanym tą dietą na samym początku należy wspomnieć, że ryż można… przedawkować!

A dokładniej uściślając – jeśli nasza dieta ryżowa opiera się wyłącznie na ryżu, czyli eliminujemy wszystko inne, możemy sobie bardzo zaszkodzić. Niechcianą pochodną spożywania wyłącznie ryżu może być choroba beri-beri.

Jednak bez obaw!

Musimy naprawdę się postarać, by na nią zachorować, więc śmiało można podtrzymać zdanie o tym, że dieta ryżowa jest w pełni bezpieczna i zdrowa. Wystarczy urozmaicić ją w produkty zawierające witaminę B1 i to wszystko.

Co jeść? Jak jeść?

Dieta ryżowa została opracowana w latach 30. XX wieku przez Waltera Kempnera.

Prowadząc badania nad chorobami nadciśnienia i cukrzycą odkrył, że ludzie mający w swojej diecie znaczne ilości ryżu są dużo mniej podatni na zapadanie na te choroby.
Dieta ryżowaIstotnym elementem diety ryżowej jest to, że ryż gotujemy BEZ (lub z minimalnym dodatkiem) soli.

Jeśli nie jesteśmy w stanie z dnia na dzień zrezygnować z soli – róbmy to stopniowo, każdego dnia dodając jej coraz mniej.

Ryż możemy jeść z wieloma dodatkami, jak również w wielu postaciach (krążki ryżowe, chrupki ryżowe, makaron ryżowy, itd).

Dodatkami do ryżu mogą być jogurt naturalny, świeże ryby, mięso (bez smażenia, najlepiej białe i chude, gotowane na parze), świeże jarzyny (również gotowane na parze), owoce.

Tutaj, zachowując rozsądek, mamy znaczne pole do popisu i możemy wykazać się kreatywnością w komponowaniu posiłków, ale zawsze warto kierować się obecnością witaminy B1 w danym produkcie – patrz akapit wyżej odnośnie choroby beri-beri.

A co z napojami?

Warto pić kawę czarną (bez cukru), herbatę zieloną lub zwykłą bez cukru, z dodatkiem cytryny, a także świeżo wyciśnięte soki czy musy z warzyw i owoców.

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *