Kasza jaglana

Kasza jaglana – jedna z najstarszych i najzdrowszych

Kasza jaglana wyróżnia się spośród wielu różnych rodzajów kasz.

Kasza jaglanaŻródło obrazka: marciatime.pl

Wśród nich znaleźć możemy tę, którą chcemy przedstawić z powodu jej pozytywnego działania na nasz organizm. Dlaczego warto zatrzymać się chwilę dłużej przy tej kaszy i poznać jej dobroczynne własności?

Otóż kasza jaglana to jedna z najstarszych i przy tym najzdrowszych kasz, dlatego marginalizowanie jej nie sprzyja naszemu zdrowiu.

Kasza jaglana i jej zdrowotne właściwości

Kaszę jaglaną otrzymuje się z nasion łuskanego prosa. Jej oryginalny smak bardzo dobrze pasuje do przypraw gotowanych na słono, jak i tych z przeważającym słodkim smakiem. Patrząc na wartości odżywcze niczym nie odbiega od na przykład kaszy gryczanej.  Posiada dużo przyswajalnego w prosty sposób białka, jak również dużo witamin z grupy B.

Co bardzo ważne, kasza jaglana jest przyjazna dla alergików, ponieważ nie znajdziemy w niej glutenu! Kasza jaglana wspomaga leczenie zaników pamięci (zawiera lecytynę), obniża cholesterol, czy nawet pomaga w walce z katarem – dzięki działaniu antywirusowym i pozytywnie wpływającym na zapalenie błon śluzowych.

Jak przekonać się do kaszy jaglanej?

Kasza jaglana działa zasadowo, czyli obniża zakwaszenie organizmu spowodowane np. spożywaniem mięsa. Jest więc polecana w dietach zasadowych, ale i oczyszczających, gdyż pomaga w usuwaniu toksyn z organizmu. Wielu dietetyków poleca rozpocząć dzień od kaszy jaglanej.

Jest to posiłek lekkostrawny, nie obciążający naszego żołądka – 100g kaszy zawiera ok. 350kcal. Dodatkowo, co jakiś czas zalecane jest oczyszczenie organizmu, które polega na spożywaniu przez 5 dni kaszy jaglanej na każdy posiłek.

Jak przygotować kasze jaglaną?

Niektóre osoby rozpoczynające przygodę z kaszą jaglaną zniechęcają się do niej już na początku, gdyż po ugotowaniu okazać się może, że ma lekko gorzkawy smak. Można temu zapobiec – wystarczy umiejętnie podejść do ugotowania kaszy.

Do wrzącej wody należy wsypać umytą kaszą jaglaną pamiętając, że wody powinno być 2.5 do 3x więcej niż kaszy tj. na każdą szklankę kaszy przygotowujemy 3 szklanki wody. Wynika to z tego, że chłonie ona dużą ilość wody.

Kaszę gotujemy pod przykryciem na małym ogniu przez 20 minut. Po tym czasie należy sprawdzić co się dzieję w garnku – kasza powinna wchłonąć całą wodę.

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *